اتصالات و شیرآلات

نگاهی کلی به اتصالات و شیرآلات UPVC و مزایای آنها

UPVC به اختصار Unplasticized Poly Vinly Chlorides از قدیمی ترین پلمیرهای جهان می باشد که از مشتقات نفت خام یا گاز طبیعی بدست می آیند. اتصالات UPVC از کارآمدترین در نوع خود در زمینه اتصالات و صنعت لوله به شمار می آید چرا که این اتصالات دارای تنوع زیاد در طرح و مدل بوده و همچنین به علت جنس غیر فلزی در مقابل انواع خوردگی و مواد شیمیایی مقاوم هستند.

اتصالات UPVC دارای طول عمر بسیار بالایی نیز می باشند که رقمی بین ۱۵ تا ۱۰۰ سال (میانگین ۶۰ سال) متغیر می باشد که این امر نگهداری آنها را نسبت به سایر اتصالات بسیار آسان تر نموده است. این اتصالات و شیرآلات دارای مزایای بسیار دیگری می باشند که در ادامه به بررسی مفصل تری از آنها می پردازیم.

مزیت های اتصالات و شیرآلات UPVC

مقاوم بودن اتصالات و شیرآلات UPVC

اتصالات UPVC در مقابل مواد شیمیایی و اسیدی مانند کلر مقاومت بالایی دارند و این امر یکی از دلایل استفاده این اتصالات در حوزه تصفیه می باشد. همچنین مقاومت این اتصالات در مقابل خوردگی بسیار بالا بوده و توانایی تحمل دما تا ۷۰ درجه سانتیگراد و همچنین تحمل فشار تا ۱۶ بار را دارند.

همچنین به دلیل جنس غیرفلزی آنها که حاوی کلرکربن و هیدروژن می باشد موجب عدم رسوب گیری و یا زنگ زدگی آنها نیز شده است و این امر از اساسی ترین دلایل برای استفاده از این اتصالات در جکوزی ها می باشد.

تنوع اتصالات و شیرآلات UPVC

اتصالات UPVC برخلاف سایر انواع اتصالات دیگر در بازار، دارای تنوع بسیار بالا در اندازه و تنوع تجهیزات می باشد. این اتصالات دارای اندازه های ۱۶ تا ۴۰۰ میلیمتر بوده که این تنوع تنها در اتصالات UPVC موجود است و این ابعاد کمک شایانی به لوله کشی مجموعه های بزرگ استخری کرده است.

علاوه بر تنوع در اندازه، این اتصالات دارای تنوع زیادی در تجهیزاتی نظیر شیرآلات مانند شیر توپی، شیر خودکار و … و انواع لوله ها می باشد. لازم به ذکر است اتصالات UPVC در دو مدل چسبی و دنده ای موجود می باشد و همچنین این اتصالات و شیرآلات امکان هماهنگی و اتصال به سایر تجهیزات و لوله ها با آلیاژهای مختلف را دارا می باشند.

نصب آسان، سریع و کم هزینه اتصالات UPVC

اتصالات UPVC علاوه بر مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالایی که دارند در مقایسه با سایر لوله کشی و اتصالات استخری دارای وزن کمتری می باشند که این امر نه تنها باعث افت کیفیت این محصولات نشده است بلکه باعث حمل و نقل آسان و آب بندی مطمئن لوله با کمک گرفتن از تجهیزات دیگری مانند حلقه آب بند (والکراس)، شیرآلات و … شده است.این مزیت باعث امکان نصب آسان آنها شده است چرا که تنوع تجهیزات این اتصالات باعث استفاده بسیار ساده تر و سریع تر شده و در عین حال هزینه اجرت آنها را نیز کاهش داده است.

کاربردهای اتصالات UPVC

از این اتصالات به منظور انشعاب گیری در سیستم های لوله کشی استفاده می شود و به موجب برخورداری از مزایای فراوان، از اتصالات UPVC در سیستم های لوله کشی مختلف اعم از مجموعه های بزرگ آبی، استخر، جکوزی و … کاربرد دارد.

همچنین به دلیل ساخت این اتصالات از مواد بی مزه و بی بو، هیچ اثری بر روی مایعات بجای نمی گذارند و گزینه بسیار مناسبی برای حمل انواع مایعات می نگانباشند. همچنین به دلیل بی مزه و بی بو بودن از لحاظ بهداشتی کاملاً مناسب بوده و می توان به راحتی در مصارف آب های آشامیدنی و غیر آشامیدنی نظیر لوله کشی استخر از آنها استفاده کرد.
و در آخر می توان اضافه کرد که علاوه بر مزایای و کاربردهای متفاوت آنها، اتصالات UPVC کاملاً قابل بازیافت بوده و برای حفظ محیط زیست بسیار مناسب است.

شرکت بهین آب و آتش متین با دارا بودن نمایندگی انحصاری اتصالات UPVC توانایی عرضه تمامی این اتصالات و شیرآلات را در تمامی ابعاد و برندهای پیمتاش، Hydroseal و FIP دارا می باشد و با موجودی کامل از این محصولات می تواند تمام نیاز مشتریان خود را برآورده سازد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید