دسته‌بندی نشده

تصفیه آب با فیلتر شنی

تصفیه آب با فیلتر شنی

فیلتر شنی عملکرد و کاربرد آن در سیستم فیلتراسیون و تصفیه آب:
برای خالص سازی آب (ضد عفونی آب )مورد استفاده قرار می گیرد که در گذشته به وسیله بستری از شن و ماسه های ریز به تصفیه ی آب ورودی فیلتر می پرداخته و بعضاً در همین زمان هم به دلیل ارزان بودن باز هم از این روش استفاده می کنند ولی ۹۰ درصد از سیستم های فیلتراسیون امروز در فیلتر های شنی از سلیس های شیشه ای خالص که کاربردها و عملکردهای به مراقب بهتر از شن و ماسه های قدیمی دارند استفاده می کنند .

 

در کل فیلتر شنی یک مخزن تحت فشار یا اتمسفریک است که از فایبر گلاس یا فولاد ساخته شده  و رسوبات فلزات هیدروکربن ها و برخی موارد دیگر را از آب جدا کند.

انتخاب فیلتر شنی و ظرفیتش با توجه به نوع کاربردی و حجم آبی که قرار است تصفیه شود انجام میگیرد.فیلترهای شنی براساس نحوه فیلتراسیون وفشارکاری فیلتر به چندین دسته تقسیم میشود ،که همگی کاربدی یکسان و مشابه دارند.

کاربرد فیلتر شنی :

فیلترهای شنی تحت فشار فیلتر های شنی استخری می باشند ،این فیلترها علاوه بر محفظه ی فایبرگلاس یا فولادی که قبلا گفته شده بود دارای یک اهرم یا اصطلاحا شیر ۵راهی می باشند که از آن برای انتخاب عملکردهای مختلف فیلتر استفاده می شود.

 

نحوه کار فیلتر شنی :

اگر بخواهیم یک شمای کلی از کارکرد فیلتر بگوییم این است که آب یا از سبد اسکیمر یا کف استخر بسته به نوع استخر شما وارد پمپ می شود در حقیقت پمپ آب را به دو روش از داخل استخر تخلیه میکند که این بسته به نوع ساختار استخر شما می باشد، و بعد از آن آب با فشار از بین سلیس های شیشه ای عبور میکند و پس از تصفیه ی و جداسازی تمام ناخالصی ها  آب تمیز توسط قسمت برگشت آب به استخر یا محفظه ی آب برگردانده می شود.

در زمان راه اندازی اولیه فیلتر یا زمانی که سلیس درون فیلتر به تازگی عوض شده باید قبل از شروع کار فیلتر برای حذف آلودگی درون سلیس یا شن استفاده شده اهرم شیر تنظیم را به حالت بک واش قرار دهید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید